dijous, 19 de juliol del 2012

19/07 15:10 - Bon dia! En aquests moments deu fer poc que us heu llevat. Jo porto ja uns quants km sota les meves cames. Aquest matí he sortit sobre les 8 i he anat a l'estació per agafar el metro fins a Ueno. Tothom diu que el metro de Tokyo és molt difícil de desxifrar però jo no li veig el misteri.

Un cop a Ueno he hagut d'esperar 10 minuts fins que han obert la guixeta pel Japan Rail Pass i m'han activat el meu. D'allà he anat fins a Kanda i després fins a Mitaka que és on hi ha el museu Ghibli. El museu és altament recomanable, fins i tot per qui no conegui Ghibli podrà veure coses molt interessants. Això si, TOT està en japonès i hi ha bastant a llegir, una pena. Hauré de tornar quan porti uns quants anys estudiant japonès. L'altra pega és el merchandising, caríssim, m'he hagut de contenir perquè hi havia coses molt xules.

Camí cap al museu Ghibli. Lamentablement a dins no s'hi poden fer fotos :(



De tornada a l'estació -un km i mig- he comprat un Obento per dinar que he menjat fa poc. De Mitaka he anat a Shinjuku, d'allà a Ofuro i de Ofuro fins a Kamakura, l'antiga capital de Japó. Aquí he hagut de caminar més de 2km fins al Gran Buda, la foto del qual us adjunto a continuació. Ara aniré a Hasedera i després no ho tinc clar perquè la següent destinació planejada és a 3km d'aquí i ja veurem si agafo el bus o si decideixo anar a algun altre lloc perquè Kamakura és plagat de coses interessants.

El Gran Buda



22:00 - Hauria d'estar dormint ja, però bé. Quan anava a agafar el tren cap a Kamakura (bé, Ofuno.perquè havia de fer transbord) ha vingut un japonès que m'ha vist amb cara de dubte i m'ha estat ensenyany el mapa i tot m'ha explicat quatre coses. Finalment s'ha esperat amb mi fins que ha arribat el tren perquè volia practucar anglès amb algú. Parlava sorprenentment bé pel que acostunes a trobar-te per aquí però escrivia fatal xD clar, com tots els japonesos el que ell coneix és el Katakana, i clar... per exemple island ho escriu com "airan" i coses per l'estil.

Un cop a Kamakura he anat fins al Gran Buda. 2km i pico a pota hi ha bus però preferia caminar. L'estatua és realmwent imponent. Després he anat mig km més enllà, a Hasedera. Aquest temple era molt xulo. Finalment he tornat cap a l'estació però l'he parrat de llarg per anar fins al temple del Hachiman.

Hasedera



Després he tornat cap a l'hotel perquè estic destrossat. Casi no m'aguanto despert i demà m'he de llevar aviat, així que bona nit!

2 comentaris:

Psyrgery ha dit...

Vuelvo a remitir lo del inglés, aunque lo del "Engrish" ya me lo esperaba (Esgrish es el término que le dan los ingleses al pobre inglés que tienen los asiáticos)

Como no ya tienes una anécdota sobre la hospitalidad japonesa :D

Aurora Sánchez Baeza ha dit...

Avui ha estat un dia molt interessant, oi?. A banda del museu, que t'ha agradat tant, m'imagino que el Gran Buda deu impactar. M'estan entrant ganes de plantejar-me d'anar al Japó quan pugui. El problema és que jo no sé ni japonès ni anglès... suposo que no podria sobreviure, perquè tot amb senyes ... Aviam què ens dius demà perquè, veient les explicacions i fotos de tot el que tens previst visitar, sembla que pinta molt bé. Si pots, va bé que segueixis mostrant-nos fotos i comentaris via facebook, a banda -naturalment- d'actualitzar de tant en tant el bloc. No et destrossis tant i agafa més transport. Està bé caminar una mica, però no tant. Reserva energíes, encara que costi diners, perquè, si et canses molt, no gaudiràs igual. Cuida't molt!