dimarts, 24 de juliol del 2012

14:35 - Sóc a l'estació de Hanazono, en principi esperant un tren que em porti a Saga-arashiyama tot i que amb el xàfec que està caient no sé si és bona idea. Avui tampoc he amortitzat el bitllet de bus, menys encara que ahir perquè només he agafat un i la tornada puc fer-la en tren amb el JRP, pel que no crec que n'agafi cap més. Durant tot el matí ha fet un sol espantós. He anat al Kinkakuji i m'he passat pel Tenryuji i un altre temple que no sé què era que m'he trobat pel camí.

En el Kinkakuji he demanat en anglès a un guiri que em fes una foto i amb un accent americà molt marcat m'ha dit en castellà "Eres de España?" (inserti cara de meme sorprès aquí). Li he dit que era de Barcelona i li he preguntat que com ho ha sabut i resulta que ell és americà però té família a Castelló i una cosina a Barna. En fi, m'ha fet la foto i m'ha demanat que li fes una amb la seva càmara que era una merda i les fotos quedaven massa brillants. No he aconseguit millorar-ho ni amb el mode manual, i ell no sabia fer més que disparar i veure les fotos pel que s'ha aguantat amb el que hi havia. En aquesta zona en general no hi ha massa cartells en anglès. M'he perdut una mica després de visitar tot això i he acabat a Enmachi i d'allà m'he desviat fins arribar aquí.




Prop de l'estació he parat a menjar un arròs amb curry i pollastre arrebossat que estava boníssim. M'ha recordat al que vaig menjar quan vaig anar amb els companys i la profe de japonès al restaurant "Una mica de Japó" de Barcelona, el restaurant més japonès, per dir-ho d'alguna manera, en el que he estat (sense comptar els d'aquí Japó, evidentment). Al entrar encara feia sol i no es veia el cel tapat. M'he dedicat a mirar les fotos per anar descartant les que no han sortit bé (començo a quedar-me sense espai a la targeta de la càmara) mentre esperava que em portessin el dinar i no havia passat mitja hora que he mirat per la finestra i estava diluviant. Tinc l'esperança que no duri molt i em permeti visitar el que pretenia, sobretot el bosc de bambú.



14:44 - Fixa't tu, ha parat de ploure mentre escrivia això xD De totes maneres el cel ara si que està molt tapat i hi ha boira, té pinta de que tornarà a caure una bona. Vaig amb màniga curta i sense paraigües, espero poder-ne comprar un pel camí en cas de necessitat!

17:32 - Torno a ser a Saga-Arashiyama, esperant el tren cap a Kyoto. No sé com m'ho he muntat però quan he aconseguit trobar els temples ja estaven tancats. Bé, per ser exactes el primer si que estava obert però l'entrada valia 400 yens i pel que he vist des de fora, no era per tant. El bosc de bambú, que he trobat poc després, no és ni molt menys tant espectacular com es veu a algunes fotos, però si que era xulo i hi havia alguna cosa interessant de veure en el mateix camí. Després he anat tirant cap amunt en la direcció del temple Gion. Per aquesta zona hi ha moltes cases d'estil japonès clàssic. Algunes tenen entrades que semblen temples per sí soles. Algunes d'aquestes tenien cartells de "private property" i deixaven ben assenyalat que no volien que es fessin fotos. Finalment m'he encaminat de tornada a l'estació. He parat pel camí a comprar un parell de begudes. La més original és una que es diu Sangoria i és algo així com una fanta de yogur. You know, this is Japan.



17:48 - M'he carregat l'auricular esquerre dels cascos per culpa de portarlos mal ficats dins la butxaca :( Sempre se m'espatlla el mateix cantó. Hauré de comprar-ne uns al Lawson, crec que no eren massa cars. És una pena perquè aquests eren bastant bons, donaven uns greus molt aconseguits. Què hi farem.

3 comentaris:

Sergi i Beth ha dit...

On estan aquelles pluges torrencials que t'havien d'acompanyar tot el viatge??? Suposo que una mica d'aigua després de tan de sol també s'agraeix, no? Quan tornis hem d'anar un dia a aquest restaurant de barna, té bona pinta!!

Aurora Sánchez Baeza ha dit...

Les fotos del que has visitat avui són una passada (bé, com totes les altres). Suposo que, en directe, deu ser impressionant! Cada cop tinc més clar que m'encantaria visitar Japó (encara que sigui un viatge organitzat!) A estalviar s'ha dit! Tens molt bon aspecte; això és bo, molt bo.

el fil d'ariadna ha dit...

Eh, a mi m'havien dit que no actualitzaves el bloc!!!

Què és això que t'has tallat els cabells? :O I on són les fotos de què parleu, al facebook? Aviam si després me'n recordo de fer-hi una mica el xafarder ;-)