dimecres, 1 d’agost del 2012

13:49 - Sóc a Nakano, a dues parades de Shinjuku. Acabo de parar a dinar. Aquest matí ha estat una mica una pèrdua de temps. Havia d'anar a Akihabara comprar una cosa que m'han demanat i resulta que la majoria de botigues no obren fins les 11. Eren les 10:20. He decidit anar a Nakano a comprar coses perquè després igualment passo per Akibabara per anar fins al Tokyo Sky Tree. He arribat sobre les 11 i poc. Doncs bé, aquí a Nakano la majoria de botigues no obren fins les 12. I bé, m'ha tocat esperar. Ara possiblement aniré a Shinjuku i intentaré ser a Akihabara no més tard de les 17h. Recordeu: Si heu d'anar de compres la majoria de botigues no obren fins les 11-12, a més tanquen sobre les 18-21h segons la botiga. Avisats esteu.

21:08 - Estic cansat. Molt, molt cansat. Puff. Després de dinar he anat a Shinjuku a comprar algunes coses que vaig veure el tercer dia. També he fet una última visita a l'estatua del Hachiko. Després, he anat a Akibabara, passaven 5 minuts de les 5 així que he calculat bé el temps. He anat directe a comprar el que m'han demanat i de pas he comprat una altra xorrada que m'he trobat allà. Ara no puc comprar res més, tinc fets els càlculs i és impossible posar res més dins les bosses, de fet hauré de portar les butxaques dels pantalons plenes per poder-ho portar tot de tornada. No he comprat tantes coses però sobretot les ampolles de sake ocupen molt d'espai. Espero que no es trenquin pel camí...

Bé, quan he acabat d'Akihabara he agafat el metro fins a Shiage o algo així que és on hi ha el Sky Tree. Fa 634 metres d'alçada, el que el converteix en la torre de comunicacions més alta (té el récord guiness) i és la segona estructura artificial més alta del món, per darrere de no recordo quin edifici de Dubai. El que també té és l'ascensor més ràpid del món, puja 450 metres en 50 segons. El primer observatori és als 350 i val 2000 yens. Si pagues 1000 més quan arribes allà, et deixen pujar al segon observatori que es troba als 450 metres. Val la pena? Realment no. Es veu pràcticament el mateix en un que en l'altre. Ja ho havia llegit, però ja sabem que la curiositat humana és innata i fins que no comprovem una cosa personalment no ens la creiem. Les vistes són brutals. He tingut la sort de veure el Fuji perquè el cel estava prou clar. El problema és que he arribat quan es ponia el sol i només es veia el contorn, però ja és molt.

Sky Tree, per dins i per fora, de dia i de nit

El Fuji. Es troba a uns 80 o 90 quilòmetres, vaig tenir sort que no hi hagués núvols






Quan he marxat d'allà sobre les 7 i mitja m'he perdut a l'estació de metro. Li he demanat a un japonès com arribar a Akihabara i m'ha dit que m'acompanyava (li venia de camí). Encara sort perquè m'ha ajudat amb la màquina ja que havia de pagar 90 yens més. Finalment he arribat a Ueno cap a les 9 menys quart i d'allà ja he agafat la Joban Line a Minamisenju. Ara estic en un restaurant que hi ha a la sortida de l'estació, ja m'han portat el sopar. Recordeu: Al Sky Tree no s'hi pot arribar amb JRPass. El millor és anar a Akihabara amb JR i allà agafar la Toei Metro Line direcció Shiage o Chiage o algo així. Val 170 yens. La tornada és el mateix, a menys que feu com jo que m'han portat per la línia d'Asakusa (A) i hem parat a 3 parades d'Akihabara on he hagut de pagar 90 yens més. I recordeu també el tema d'horaris de les botigues: Entre les 10 i les 11 és l'obertura de la majoria d'elles. Demà potser vaig al mercat del peix al matí, al costat del port, si sóc capaç de llevar-me.

22:08 - A l'hotel, comprovant si és viable encapolir tot el que he comprat dins les bosses. Demà és l'últim dia. Estic cansat però em quedaria més temps. Sento que els primers 8 dies vaig aprofitar-los molt i els altres 8 no tant, però què hi farem! Per cert, torno divendres a les 20:20 hora espanyola, agrairïa que algú em vingués a buscar xD

3 comentaris:

Roser ha dit...

Eii company com ja et vaig dir esperem amb asia l'actualització del blog! Ara feia uns dies que no veiem actualitzar i patiem pensant que t'hagués passat alguna cosa.

Diu el Jesús que si no trobes a ningú que et vagi a buscar, ell s'ofereix ;)

Aurora Sánchez Baeza ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Aurora Sánchez Baeza ha dit...

No m'estranya que estiguis cansat amb tant caminar i caminar i caminar... Algú t'anirà a buscar, pots estar tranquil. I, si no, veig que al Jesús no li faria res, jejeje. És broma.