dimecres, 1 d’agost del 2012

12:14 - Acabo de parar a dinar. No he aprofitat gaire el dia i em quedaran moltes coses pendents de veure ja que el tren que he d'agafar passa abans de les 14h. No he visitat tot el que m'agradaria ja que el cansament acumulat es nota cada vegada més. Al cap i a la fi no he descansat ni un sol dia. Aquest matí he tornat per la zona antiga i he estat visitant les botigues. He anat a una de les moltes fàbriques de saque que hi ha per la zona i un japonès que parlava bastant bé l'anglès m'ha explicat el procés d'elaboració i m'ha donat a tastar quatre sakes diferents. Al final he marxat amb un parell d'ampolles a la motxilla, així tindré algo que fer quan esperi l'avió... ;) (evidentment, és conya). Ara arrossego uns quants kg més, i a sobres fràgils. Crec que si acabo comprant més coses em tocarà fer un enviament per correus, que val uns 30 euros per vaixell i triga un mes. Tal com veig el tema crec que no tindré alternativa. Total, no vindrà ja de 30 euros i així no em preocupo de que a l'últim moment no em càpiguen les coses. De fet, justament per això intentaré fer totes les compres el penúltim dia, així tindré marge de reacció.

Una casa típica japonesa que es podia visitar



13:52 - Estic a l'estació. En principi havia d'agafar un tren a les 13:30 però se m'ha fet tard. El següent passa a les 14:39. Arribaré a Tokyo a les 19:10, allà hauré d'agafar un tren a Ueno i un altre fins a Minamisenju. És una putada perquè entre les 7 i les 9 de la tarda els trens de Tokyo van a petar, amb les dues bosses ja veurem com ho faig. De veritat, la gent va totalment apretada, no exagero, t'has de fer lloc a força bruta. Però bé, ja m'ho trobaré. Canviant de tema, Takayama és PLE de catalans. Al arribar ahir em vaig creuar amb una parella, al temple n'hi havia una altre, avui m'he creuat amb dues catalanes i ara al recollir la bossa hi havia una família sencera. El pare m'ha saludat amb un "hello" d'aquests catalans catalans xD jo no l'he tret del seu error i com he fet fins ara m'he fet passar per angloparlant.

Escric des de Nagoya, esperan al Shinkansen que em portarà a Tokyo



Abans d'anar allà a buscar la bossa, de fet just després de dinar, he anat a visitar una casa que va ser construïda l'any 1906 i pertanyia a una família de burgesos que se la va fer construïr a mida. Una part -en el seu dia- era una habitació gran on es fabricava sake, una altra de les habitacions s'utilitzava com a botiga pel sake fabricat, la resta era la seva llar. És una casa de dues plantes que té dos jardins típics japonesos dins la pròpia casa. Són 500 yen però no està malament per fer-nos una idea de com vivien a l'èpica. Al costat hi ha una altra que també es pot visitar per 500 yen, però allà ja no hi he entrat. Em queden només 12000 yens en efectiu, pel que és possible que em toqui treure més diners per passar aquests dies. Almenys 3600 yens he de guardar-los pel tren que em porta a l'aeroport, pel que realment em quedarien uns 8400 yens per 3 dies i quatre nits.

Algunes fotos del passeig abans de tornar

1 comentaris:

Aurora Sánchez Baeza ha dit...

Què bonics que deuen ser aquests jardins que has anat veient per tot arreu, oi? Quines caminades tots el díes! Però, és clar, és la manera de conèixer els llocs. No cal dir-ho, ho sé (sé que ho saps perfectament), però per si un cas: tant si envíes coses per transport com si ho pots dur a la maleta, protegeix bé els objectes, no sigui que arribin malament.